Forløb

FRA STRESS TIL BALANCE

Nedenstående forløb er egnet til dig, som er eller har været udsat for en moderat men vedvarende stressbelastning.

Hvis du ikke med det samme er klar til at kaste dig ud i dette forløb, så nøjes vi med 1 eller 2 seancer; du kan derefter beslutte, hvad der tjener dig bedst, og om du er klar til at gå videre.


Fra-stress-til-balance-forløbet

Forløbet består af i alt 7 sessioner af 60 – 90 minutters varighed. Normalt afvikles forløbet over 1-2 måneder.

Det er et målrettet og handlingsorienteret forløb for dig, som er moderat stresset, og som er fast besluttet på at ændre denne tilstand. Forløbet starter med en grundig indledende samtale med henblik på at tilrettelægge det, så det tilgodeser lige netop dig og din stress.

På dette forløb lærer du bl.a. følgende:

√ Du lærer hvad stress er

√  Du lærer hvilke former stress kan tage

√ Du lærer din egen stress at kende, så du ved lige præcis, hvad der stresser dig

√  Du lærer forskellige teknikker til at få stressen ud af kroppen

√  Du bliver bevidst om din egne værdier

√  Du bliver bevidst om dine egne tankemønstre

√  Du lærer at erstatte negative tanker med op-tanker

√  Du lærer om tidsstyring

√  Du bliver mere proaktiv og mindre reaktiv

√  Du lærer at tage vare på dig selv

√  Du lærer at udvikle en sund pyt-faktor

√  Du bliver bevidst om det, som giver dig energi.

√  Du lærer at håndtere og forebygge stress i fremtiden, så du aldrig bliver stresset igen.

Måske for første gang i dit liv investerer du tid, kræfter og masser af kærlighed i dig selv!

Du får efter dette forløb adgang til større frihed, lethed og glæde. Du løfter dig selv op på et højere niveau; du får mere energi, mere nydelse, større selvrespekt og større integritet.

Et liv i balance – og du vil altid være i stand til at finde tilbage til den balance, hvis du kortvarigt skulle komme ud af kurs igen.

 

UNG I BALANCE

Gennem mine mange år i gymnasieskolen ved jeg alt om, hvor svært det til tider kan være at være ung.

Der er så mange ting at forholde sig til, at man nemt kan gå hen og blive handlingslammet: uddannelse, familie, kæreste, erhvervsarbejde, venner, sociale medier.

Man har travlt 24/7!

Hvis man så oven i købet har tendens til at tvivle på sig selv og har udviklet en usund pleaser-mentalitet for at føle sig anerkendt og accepteret af ”de andre”, ja, så har man det ekstra svært og er ekstra stresset.

Nedenstående forløb er for dig, som

  • har dårligt eller lavt selvværd
  • ikke føler dig god nok
  • ikke har tid nok og altid har travlt
  • har udpræget mindreværdsfølelse
  • er usikker, når du er sammen med andre
  • taler og tænke dig selv ned
  • altid sammenligner dig med andre
  • har en dyb og inderlig følelse af at være alene
  • har tendens til at isolere dig fra andre
  • undervurderer dig selv og dine evner
  • ikke føler, at du bliver hørt

Alt dette er enormt stressende og direkte usundt for din trivsel.

Men gør du egentlig noget ved det?

Er det ikke på høje tid at tage skeen i den anden hånd og begynde at tage personligt lederskab for din egen trivsel?

Er det ikke på høje tid at stoppe din selvsabotage?

Er det ikke på høje tid at stoppe med at gøre dig lille?

Stoppe med at føle dig som offer og i stedet stå stærkt i dig selv?

Kun DU kan gøre noget ved dit eget selvværd. JEG kan ikke redde dig, men jeg kan hjælpe dig på vej som din guide eller mentor og give dig præcis de værktøjer der skal til, for at DU kan ændre din egen situation.

 

Boost-dit-selvværd-forløbet består af i alt 7 sessioner af 60 – 90 minutters varighed. Normalt afvikles forløbet over 1-2 måneder. Det er et målrettet og handlingsorienteret forløb for dig, som er fast besluttet på booste dit selvværd, så du står stærkt og hviler i dig selv.

Forløbet starter med en grundig indledende samtale med henblik på at tilrettelægge forløbet, så det tilgodeser lige netop dig og din situation.

Hvis du ikke med det samme er klar til at kaste dig ud i dette længere forløb, så nøjes vi med 1 eller 2 seancer; du kan derefter beslutte, hvad der tjener dig bedst, og om du er klar til at gå videre.

På dette forløb lærer du bl.a. følgende:

√  Du lærer forskellen på selvværd og selvtillid

√  Du lærer hvad stress er

√  Du bliver bevidst om dine tankemønstre og overbevisninger

√  Du lærer, at tanker er ALT

√  Du lærer at aktivere kroppens intelligens for ikke kun at være oppe i hovedet

√  Du at ”knække koden” til dig selv

√  Du lærer din egen stress at kende, så du ved lige præcis, hvad der stresser dig

√  Du lærer ikke at tale dig selv ned

√  Du lærer at værne om din egen energi

√  Du lærer at erstatte negative tanker med op-tanker

√  Du lærer at undgå følelsesmæssige vampyrer

√  Du lærer, at travlhed ikke er et statussymbol

√  Du bliver bevidst om dit kropssprog og stemmeføring

√  Du bliver bedre til at modtage kritik fra andre

√  Du bliver mere proaktiv og mindre reaktiv

√  Du lærer at udvikle en sund pyt-faktor

√  Du bliver bevidst om det, som giver dig energi

√  Du lærer at være dig selv

√  Du lærer at være tro mod den, du er

Du investerer med andre ord i dig selv og et stærkere selvbillede. Du får masser af redskaber, som du kan bruge fremadrettet, og som vil ændre den måde, du opfatter dig selv og din verden på.

Du vil fremstå stå stærk og rolig, du hviler mere i dig selv og kan sætter dig ud over dit ego.

Jeg er sikker på, at du ikke vil fortryde at investere tid og kræfter i dig selv, og dine omgivelser vil desuden takke dig for det! Først når du har lært at sætte dine egne behov og din egen trivsel over alt andet, er du nemlig i stand til at være der for andre på en rolig og autentisk måde.

Du har lyst og mod til at tage din plads og stråle i al din glans.

Være den bedste version af dig selv.

 

Yesterday I was clever, so I wanted to change the world. Today I am wise, so I am changing myself.

Rumi

 

 

 

 

FEMININ BALANCE.

Der findes ikke noget bedre end kvinder, der er i balance og hviler i sig selv.

En kvinde som stråler, som har overskud, som er kærlig overfor sig selv og dem, hun er sammen med – hun er uundværlig for den nære familie, arbejdspladsen og hele samfundet.

Omvendt findes der nok ikke noget så ødelæggende, som en kvinde, som ikke kan mærke sig selv, som er stresset, har kort lunte, er irritabel, sarkastisk, vred, selvopofrende, og som skælder ud på alle og enhver – mest af alt på dem, som står hende allermest nær.

Kvinder har så stor magt og ifølge YB er hendes biologiske, fysiologiske, sociologiske og mentale kapacitet 16 gange stærkere end hos mænd – forudsat, at hun dyrker den og er bevidst om denne utrolige gave. Omvendt så har hun også 16 gange større mulighed for at ødelægge sig selv alt omkring sig.

Alene derfor bør du og jeg og alle andre kvinder prioritere højest af alt at være i balance så meget, det nu kan lade sig gøre, og i hvert fald øve os i at komme tilbage i balance – tilbage til alignment – så snart vi registrerer, at vi er kommet ud af kurs.

“To be a woman requires a lot of strength. Your glandular system, your intelligence and your consciousness have to be extraordinarily strong so you can be on the winning side. All the strength of the Universe is within you. It cannot be found outside. Those who do not develop strength from inside cannot get it from outside either.” Yogi Bhajan

Enhver kvinde bør optimalt bruge tid på sig selv hver eneste dag! Hun bør virkelig prioritere at holde sit nervesystem stærkt og i balance; hende kirtler må være i topform og med ro og meditation kan hun sørge for sin mentale sundhed.

Det er min mission at hjælpe kvinder i ubalance med at tage personligt lederskab og gøre alt, hvad der står i deres magt for at finde tilbage til sig selv

LEDER I BALANCE

At være leder er skønt og dybt tilfredsstillende.

Man er dagligt rollemodel for andre, man viser vejen, man forventes altid af have overskud, være åben, nysgerrig, nytænkende, man lytter, giver gode råd og anvisninger og skal kunne rumme sine medarbejdere og deres brok, beklagelser og problemer.

At være leder kan dog også være ret ensomt.

Som leder kan man også være i tvivl.

Man kan af og til komme til at tvivle på sit eget værd.

Man kan mangle energi eller motivation.

Og hvad hvis man i kortere eller længere perioder føler sig presset, udbrændt eller stresset? Så er det for alvor svært at være leder!

Det er af vital betydning for både dig og din organisation, at du som leder er i balance!

 

Mentorforløbet består af i alt 5 sessioner af 60 – 90 minutters varighed. Normalt afvikles forløbet over 2 -3 måneder.

Det er et målrettet og handlingsorienteret forløb for dig, som har brug for afklaring eller professionel sparring i din karriere. Du har måske brug for at gå fra ”good” til ”great? eller endda fra ”great” til ”fantastic”?

Forløbet starter med en grundig indledende samtale med henblik på at tilrettelægge forløbet, så det tilgodeser lige netop dig og dine udfordringer.

Forløbet er lidt anderledes end mange andre udviklingsforløb, idet vi, hvis der er parat til det, tager hele kroppen med og kombinerer 1:1 samtaler med energiskabende øvelser, meditationer og vejrtrækningsøvelser.

Hvis du ikke md det samme er klar til at kaste dig ud i dette forløb, så nøjes vi med 1 eller 2 seancer; du kan derefter beslutte, hvad der tjener dig bedst, og om du er klar til at gå videre.

På mentorforløbet lærer du bl.a. følgende – afhængigt af, hvad der er relevant for dig i din situation:

√  Du lærer at tage vare på dig selv

√  Du lærer hvordan du lader dine batterier op

√  Du lærer at udvikle en sund pyt-faktor

√  Du lærer at være bevidst om det, som giver dig energi

√  Du lærer forskellen på det feminine og maskuline gear

√  Du lærer at skelne mellem væsentlige og uvæsentlige ting

√  Du lærer at være bevidst om din egne værdier

√  Du lærer at være bevidst om dine egne tankemønstre

√  Du lærer at erstatte negative tanker med op-tanker

√  Du lærer om tidsstyring

√  Du bliver mere proaktiv og mindre reaktiv

√  Du lærer din egen stress at kende, så du ved lige præcis, hvad der stresser dig

√  Du lærer forskellige teknikker til at få stressen ud af kroppen

√  Du lærer at håndtere og forebygge stress i fremtiden

Du investerer her i dig selv, din organisation og i et liv i balance. Du vil aldrig nogen sinde fortryde denne investering, og dine omgivelser og medarbejdere vil takke dig for det!

Du lærer nemlig at tage personligt lederskab og sætte dig selv og din trivsel i højsædet, og først da kan du virkelig være i stand til at stråle og med overskud, ro og balance være den bedste leder for andre.

Yesterday I was clever, so I wanted to change the world. Today I am wise, so I am changing myself.

–         Rumi