Velkommen til Blogoversigten

Her har du mulighed for at se alle blogs, der er blevet postet her hos “Simply Balance” med et lille review af indhold.

Noget om digital sundhed.

Hvor mange timer bruger du på din telefon hver dag? Prøv at være helt ærlig!
Og hvis du selv skulle sige det: Har du gode digitale vaner?
Er det med andre ord dig, der tager føring og dig, der bestemmer, hvordan og hvor meget tid du bruger på din telefon?
Eller lader du, lige som så mange andre, dine forskellige devises og din computer styre dig og dine vaner?
Tjekker du ustandseligt de seneste opdateringer, de seneste nyheder – og hvorfor egentligt? Ved du det? Hvad leder du efter? Hvad er det, du så nødigt vil gå glip af?

Noget om at lyve

I denne blog går jeg lidt tæt på vores tendens til ikke at fortælle sandheden, selv om vi udmærket godt ved, at vi ikke må lyve. Vi er opdraget til ikke at lyve. Vi opdrager selv vores børn til ikke at lyve.

Og så alligevel………..  Vi lyver alle. Ikke nødvendigvis hele tiden. Måske bare af og til. Måske ofte. Hvorfor lyver vi?

Noget om forårsrengøring

Forår signalerer på én og samme tid, at noget nyt begynder og at noget andet slutter. Det er et perfekt tidspunkt at gøre rent og skabe plads og energi til at nye tanker og projekter kan spire frem. Brug gerne denne årstid til at fundere lidt over, hvor du kan gøre rent – hvor skal du rydde op, feje, smide ud, fjerne gammelt spindelvæv, pudse vinduer – kom helt ud i kringelkrogene, så der bliver rent og pænt. Både fysisk og mentalt.

Noget om Minding the Gap

Mind The Gap! Har du tendens til at reagere pr. automatik i forskellige situationer? Kommer du let i affekt over andre mennesker? Så kunne du med fordel lære at have lidt fokus på the GAP, dvs. det mellemrum, som du befinder dig i, lige før du reagerer. Lige i det splitsekund har du mulighed for at skifte energi og udføre mirakler!

Noget om historieskrivning

Hvilken historie fortæller du om dig selv? En god og opbyggende historie? Eller fortæller du dig selv en historie, hvor du måske gør dig selv lille og indtager en offerrolle?

Prøv at vinkle din historie, så du er heltinden/helten. Tag de positive briller på og find skønheden i din historie. Indtag rollen som hende, der står stærkt i sig selv. Hende, som er elsket. Hende, som er god nok. Hende, som ikke lader sig tryne. Hende, som lader sit lys skinne på alle.

Noget om tilgivelse

Er der noget, du med fordel ikke skal slæbe ind i det nye år? Hvis du går og bøvler med gammel vrede, nag, jalousi eller andre negative følelser, så læs med her og forstå, hvorfor tilgivelse er så vigtigt.

Noget om hverdagsafhængighed

Afhængighed er noget, vi alle kender til. Uanset om vi vil indrømme det eller ej. Få en super god øvelse til at komme en af dine hverdagsafhængigheder til livs.

Noget om eksamensangst

Eksamen skulle gerne være en festlig måde at afslutte et læringsforløb på. Men få mange kan det også være en totalt skræmmende og lammende oplevelse. Hvis du har det sådan, så læs med her og få gode råd til at håndtere din eksamen.

Noget om lampeskærme

Tør du stå i dit eget lys? Lader du dit lys skinne på dem, som du omgiver dig med? Eller vil du heller holde dig tilbage? Læs om, hvorfor mange af os begrænser os selv. Det handler bl.a. om mangel på selvkærlighed og om vores tanker.

Noget om tanker

Forstå hvorfor det er så vigtigt, at du er opmærksom på dine tanker. Dine tanker og den måde, du ser verden på, skaber nemlig din virkelighed.

Noget om affirmationer

Hvad er affirmationer og hvordan kan du bruge affirmationer til at løfte dig i din hverdag? Kort sagt: Where the attention goes, the energy flows and the result shows.

Noget om visualisering

Med visualisering kommer du i kontakt med din drøm/din vision hver dag. Hold dit fokus og brug dette redskab til at nå de mål, du har sat dig.

Noget om meditation

Tillad dig selv et par magiske minutter! Meditation er et fantastisk redskab til at blive groundet, før du f.eks. tager fat på din arbejdsdag. Jeg fortæller dig skridt for skridt, hvordan du kommer i gang med at meditere.

Noget om søvnproblemer

Stress, tankemylder og bekymringer har ofte en ødelæggende virkning på vores søvnkvalitet. Få et par gode tips til at genskabe den gode og sunde nattesøvn.